Qui êtes-vous ?

Ma photo
Cameroon
Po dešimties metų Paryžiuje, penkerių metų darbo restorane, milijono tautiečių klausimu "Kur galima skaniai Paryžiuje pavalgyti?", "Ką galima įdomaus ir neturistiško Paryžiuje pamatyti?" papasakosiu kur aš skaniai valgau ir kur einu, kai nenoriu nei turistų, nei eifelio bokšto. Bet tai yra mano nuomonė, mano mėgstamos vietos, mano paprastos dienos.

vendredi 16 mai 2014

Jau vietoj, jau darbe



Sveiki, pagaliau radau interneta, tik kompas be lietuvisku raidziu, nes maniskis to interneto nepriima, tad tenka naudoti darbini.
Nuo ko pradeti ? Kelione sekesi gerai, vaziavom kokias 4 valandas normaliais siaurais, bet asfaltuotais keliais. Visa kelia klausem W. Huston ir C. Dion (dabar supratau kodel mano kambarioke jas leisdavo ryte, ir dainuodavo.. nes jie vis dar hitu hitai). Galiausiai atvaziavom iki miesto, kur keliai issiskiria (is Jaundes keliavom 5 zmones dviem projektam) ir mes nudardejom simto kilometru vingiuotu, duobetu ir ryskiai raudonu molinkeliu.
Galiausiai pasiekeme « miesta », apsistojau namuose, kur sargas ir kambarine tik paciupe mano lagaminus nunese (yra sargai, kambarine ir valgio darytoja, kuri per pietus, stala serviruoja ir patiekalus nesioja, o kambarine drabuzius skalbia rankom ir vairuotojai kurie kursuoja  ir visur vezioja.. grizus bus sunku kazka paciai daryt, nes cia jauciuosi kaip princese. Juo labiau jog esu viena mergina komandoj). Aisku princesiskas gyvenimas baigiasi ties supratimu jog jau trys savaites kaip nera elektros (o kai nera elektros, nera ir begancio is krano vandens, nes ten siurbliai elektriniai.. tad……). Tiesa, siandien ijunge, nes geguzes 20 bus nepriklausomybes svente. O 21 speju vel paskesim tamsoje. Aisku, vakarais isijungiam generatorius. Bet garsas garsas….
Mano darbas susijes su visa administracine sistema : kontraktai, atlyginimas, biudzetai… Nieko ypatingai linksmo. Bet projektas yra urgency, nes esam apie 50 km nuo CAR sienos, o ten baisu ir liudna. Nes i sita stovykla pabegeliai ateina pesciom, jie eina 3 arba 4 menesius, juos kelis kartus uzpuola, pavagia ju gyvulius. Jie neturi nieko. O ju vaikai atrodo panasiai kaip paveiksleliuose, kai kalbama apie badaujancius vaikus… Musu mieste esanti ligonine turi 7 vietas (maisto sutrikimo skyriuje). Bet isivaizduokite kiek ten zmoniu…
Na, o is linksmesniu : mano kambary gyvena toks kilometrinis voras. Musu vireja vis manes klausia ka paruosti valgyti ir labai rupinasi jog as nevalgau mesos. Bet kai pasakiau jog valgau vista, « jau ant rytojaus » musu virtuveje buvo vargse balta vista (gyva), kuri per pietus buvo musu lekstese. Man buvo liudna ja valgyti… Turbut ir vistos nebevalgysiu, jeigu ryte reikes ruostis kava matant ja gyva.. Be to tos vistos, tai atrodo jog ja badu laike, o po to joje ten kazka valgomo rast sunku… Tai kokio velnio ja isvis skerst?
Na, turbut tiek, kol kas nuotrauku neturiu. Nes neturejau nei laiko, nei upo. Pabandysiu nufotografuot savo kambari pries persikraustant (nes sutariau su vienu kolega, kad mainysiuosi), nes jis toks… gan asketiskas. Tik yra didele lova. Ir daugiau nieko… Na, meluoju, yra virve, kur gali pakabinti rubus ar ranksluosti J
Aj, dar papasakosiu, kaip siandien vaziavau i express union (pinigu pervedimo sistema) biura, nes mums pervede pinigu. Atlekiu, ziuri ziuri.. Issiuncia i kita biura. Ateinu.. ziuri i mano ID (nes paso nepasiemiau) ir praso kazkokio kito dokumento arba paso (duodu darbovietes pazymejima, ten nieko doro neparasyta tiesa sakant..), bet jiems tinka. Sako, reikia palaukti minute. Laukiu 25 (nemeluoju). Na, galiausiai pasikviecia i slapta kambariuka, istraukia man 5 milijonus, ir pasiulo perskaiciuoti. Perskaiciavau, bet uztrukau, nes banknotai tokie sudile, kaip medziaginiai. Na, bet nieko baisaus. Kita karta siusiu paimti pinigu savo asistenta.
O mano asistentas toks visada kenciantis nuo darbo zmogus. Vaikstineja, nieko nedaro, suveda 3 saskaitas i sistema ir vel sedi salia manes.. Toks, kai siandien liepiau dirbt, labai dusavo. Galiausiai man uzejo toks nenumaldomas noras paimt ji ir papurtyti. Bet susivaldziau. Ziuresim.. Kartais geriau jokio asistento, nei labai labai sunkiai ir letai krutantis. Bet uztat besilaikantis visu taisykliu ir normu (anksciau sakiau jog projektas yra skubus, mirsta 2 kartus daugiau zmoniu per diena nei yra urgency norma, tad normas ir taisykles tuoj as jam pasiulysiu susikisti i… niekada ju nemegau, tiesa pasakius).
Viskas, buckiai visiems.
Pas mus lija. T.Y. pliaupia. Pliaupia x3. Nes viskas plaukia. Bet praeis..

1 commentaire:

  1. Labas,butinai ir toliau rasyk bus idomu visiems.Cia neeiline patirtis.
    Jovita ir Rusnė :))

    RépondreSupprimer